Pokorni Zoltán

További híreink

A köznevelési törvény miatt esedékes átalakulások részleteiről tájékoztatták az intézményvezetőket azon az értekezleten, amelyen bemutatkozott az új, hegyvidéki tankerület igazgatója, Fodor Gábor is.

Hozzáértő, nagy munkabírású, rendes ember a tankerület igazgatója – mondta bemutatásképp Pokorni Zoltán –, tizenkét évig dolgoztunk együtt, így állíthatom, hogy nála jobbat e feladatra nehéz lett volna találni” – fogalmazott a polgármester, hozzátéve, hogy a tankerület irodája a Hertelendy utcában, a korábbi szabálysértési (még korábban oktatási) iroda helyén kap helyet. Ezután ismertette az igazgatókkal a polgármester, hogy a tervek szerint miként válik ketté a munkáltatói és fenntartói jelenlegi hatáskör, majd elmondta, valószínűnek tartja, hogy januártól nem változnak a juttatások, de a következő tanévtől már lehet rá számítani.

Az üzemeltetés és fenntartás különválása a napi működésben kezelhető lesz Pokorni Zoltán szerint, a fejlesztések rendszere azonban egyelőre még beláthatatlan, mint ahogy sem látható, hogyan oldható meg a taneszközök pótlásának módja. „A pillanatnyi állás szerint a kormányé ez a feladat” – mondta Pokorni Zoltán, hozzátéve, hogy néhány hete még az önkormányzatokat terhelte volna ez. „Minden szülőt levélben fogunk tájékoztatni arról, hogy mi történik az iskolákban, iskolákkal” – hangsúlyozta a polgármester.

Ezt követően az átmenet feladatainak részleteit beszélték meg az értekezlet résztvevői, majd Fodor Gábor adott számukra tájékoztatást a tankerület felépítéséről, feladat- és hatásköréről. Az intézményi tanács létrehozásának módjáról Gilicze Zoltán, az oktatási iroda vezetője beszélt, kollégája mondandóját megerősítendő hangsúlyozta Pokorni Zoltán: „Kérem, hogy minden tantestület üljön össze és támogassa az intézményi tanács létrehozását. Ez nagyon fontos, mert ez az egyetlen forma, aminek révén az intézmények tartalmi vezetésében az önkormányzat részt tud venni, a törvény ezen kívül más módot nem ad. Csak az intézményi tanács révén tudunk majd segítséget nyújtani” – emelte ki a polgármester. A számlavezetéstől az étkeztetésig, az őrző-védő feladatok ellátásig mindenre kiterjedő részletes tájékoztatón az önkormányzattól részt vett Fonti Krisztina alpolgármester és Sikota Krisztina, az önkormányzat oktatási és kulturális bizottságának elnöke is.




Nyomtatás