Pokorni Zoltán

További híreink

A Széll Kálmán térről elköltöző okmányiroda kormányablakként nyílt újra a Kiss János altábornagy utcában: az új irodát Pokorni Zoltán polgármester, Fónagy János országgyűlési képviselő, Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár és György István kormánymegbízott adta át az ügyfeleknek.

„Az állampolgárokat nem az érdekli, ki a fenntartó, hanem hogy megfelelően intézik-e az ügyeiket” – mondta Pokorni Zoltán polgármester az avatóünnepségen, utalva arra, hogy öt évvel ezelőtt a kormányhivatalok vették át a településektől a hatósági ügyek nagy részének intézését. Hozzátette: úgy látja, hogy a fővárosi kormányhivatal XII. kerületi hivatala a kezdetek óta magas szakmai színvonalon működik az önkormányzat korábbi aljegyzője, Szabó Zsófia vezetésével.

A polgármester felidézte, hogy az önkormányzat igyekezett megkeresni a legjobb helyet a kormányhivatal fenntartásába kerülő okmányirodának. „Túl jó helyre került” – jegyezte meg Pokorni Zoltán, amellyel arra célzott, hogy nemcsak a Hegyvidékről, hanem a szomszédos kerületekből, sőt, a környező agglomerációs településekről is sokan jártak a legforgalmasabb budai csomópont, a Széll Kálmán tér mellett kialakított irodába. Ekkora forgalommal azonban nehezen tudtak megbirkózni ezen a helyszínen, a kis területű ügyfélváró időnként „kínosan szűknek” bizonyult.


Az ügyintézés kulturált körülményeinek megteremtése érdekében nagyobb helyet kerestek, így esett a választás a Kiss János altábornagy utca 31-33/a szám alatti, megüresedett iskolaépületre. Pokorni Zoltán tájékoztatása szerint ebben az épületben a korábbi 193 négyzetméter helyett több mint 500 négyzetméteren működhet az okmányiroda továbbfejlesztéséből létrejött kormányablak. Sőt, a kormányablak mellett a kerületi hivatal más egységei is az épületbe költözhettek, amelyek további, mintegy 600 négyzetméternyi területen rendezkedhettek be.


„Egyszerűség, gyorsaság, emberközpontúság” – Fónagy János, kerületünk országgyűlési képviselője, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára szerint az országos kormányablak-hálózat kialakításának szándékát legfőképp ezek a szempontok vezérlik. A politikus kitért rá, hogy a kormány a bürokráciacsökkentés jegyében tavaly több mint 110 törvény módosítására tett javaslatot, hogy az ügyintézés ne nyűg legyen, hanem hatékony és ügyfélbarát szolgáltatás. Könnyebbé és olcsóbbá tették az adózással, vállalkozásokkal, építési ügyekkel kapcsolatos adminisztrációt, emellett mintegy tízmilliárd forintot hagytak a magyar családok zsebében azzal, hogy számtalan alapokmány – igazolványok, erkölcsi bizonyítvány, első jogosítvány – igénylése ingyenessé vált.


Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár arról adott hírt, hogy a legújabb hegyvidéki kormányablak épp a 250-ik az országban. Elmondta, hogy a kormányablakokat azzal a céllal alakítják ki országszerte, hogy minél több ügyet egy helyen lehessen elintézni, azaz „ne az ügyfél, hanem az ügyirat utazzon”. Az államtitkár hozzátette, hogy a kormányablakok munkatársai jelenleg még csak az ügyek 10-15%-át tudják helyben elintézni – a többi esetben más hivatalokkal működnek együtt –, ám arra törekednek, hogy bővüljön azoknak az ügytípusoknak a köre, amelyekben elsődlegesen a kormányablakok járhatnak el. Ehhez jelentős informatikai fejlesztéseket kell végrehajtani: azon dolgoznak, hogy a ma még különálló hálózatokat egy rendszerben fogják össze.


A fővárosi kormányhivatal vezetője, György István arról szólt, hogy a Budapestre tervezett 33 kormányablak döntő többsége már elkészült, ezek kialakítására csaknem kétmilliárd forintot fordítottak eddig. A kormányablakokban intézhető ügyek száma a kezdeti 146-ról mostanra 1136-ra bővült, de az ügyfélforgalom 80%-a változatlanul nyolc-tíz, okmányokkal és igazolványokkal kapcsolatos ügytípusra korlátozódik. A kormánymegbízott jelezte, hogy a tapasztalatok alapján folyamatosan fejlesztik a kormányablakok szolgáltatási színvonalát, így például már mindenütt alkalmaznak ügyfélirányító munkatársakat, akik információkkal, tájékoztatással azonnal segíteni tudnak a betérő ügyfeleknek.


„Az új kormányablakban gyakorlatilag megduplázódott az ügyfélszám” – mondta el a kerületi hivatal vezetője. Szabó Zsófiától megtudhattuk, hogy a Kiss János altábornagy utcai kormányablak, ahol április 12-e óta fogadják az ügyfeleket, nemcsak területileg lett sokkal nagyobb, hanem – igazodva a fővárosi kormányablakok egységes nyitva tartási rendjéhez – az ügyfélfogadási idő is jelentősen kibővült. A statisztikáik szerint jelenleg heti 950-1100 ügyfelet fogadnak, nem számolva az elkészült okmányokért érkezőket, akik további 800 főt jelentenek hetente.


Szabó Zsófia hangsúlyozta: a Széll Kálmán téri okmányiroda mellett a hatósági és a gyámügyi osztály is a Kiss János altábornagy utca 31-33/a szám alá költözött, ahol így már minden, a kerületi hivatal hatáskörébe tartozó ügy elintézhető. A kerületi hivatal szervezetéhez tartozó Apor Vilmos téri kormányablak működését érintően nem történt változás: a Hegyvidék Központban található, jelentős forgalmú iroda változatlan nyitva tartással fogadja az ügyfeleket.

 



Nyomtatás