Pokorni Zoltán

További híreink

A Hegyvidéki Önkormányzat konferenciát tartott, bemutatva egy olyan programot, melynek az a célja, hogy újragondolja az iskolai menzák és közösségi terek fogalmát.

Pokorni Zoltán polgármestert, Fonti Krisztina alpolgármestert és a vendégeket, Balázs Mihályt, a BMA Építőművészeti Doktori Iskola vezetőjét, Somogyi Krisztinát, a BMA Építőművészeti Doktori Iskola témavezetőjét, Juhász Ákost, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Építészeti Intézet vezetőjét és Marian Balázst, a MOME Építészeti Intézet témavezetőjét Hapszné Tarcsafalvi Eszter, a Hegyvidéki Önkormányzat főépítésze köszöntötte a Menza Program bemutatásán.

A polgármester utalt rá, egy évvel ezelőtt, amikor az önkormányzat közös munkára kérte fel az itt jelen lévő partnereket, nem tudta, hogy a parlament elé kerül egy törvényjavaslat, mely szerint az iskolák működtetését az állam át kívánja venni az önkormányzatoktól. „A Budapesti Önkormányzatok Szövetsége, valamennyi kerületi polgármester és a főpolgármester egyetértésével, közleményében azt javasolja, legyen lehetőség arra, hogy a kerületek és a főváros, amennyiben erre igényt tart, iskoláit továbbra is fenntarthassa és működtethesse. Évtizedeken át jó gazdái voltunk az iskoláknak – mondta a polgármester, majd így folytatta: – egy finnországi tanulmányi látogatásomon hallottam, ott a gyerekek nem azért szeretnek iskolába járni, mert jól tanulnak, hanem azért tanulnak jól, mert szeretnek iskolába járni. Szerettessük meg velük az iskolát, adjunk nekik szép tereket, finom ételeket, hagyjuk, hogy együtt játszhassanak, s egy örömteli környezetben jobban fognak tanulni is.”


Az intézmény- és a témavezetők előadásait követték a programban részt vevő hallgatók prezentációi. A tablókat, amelyek most a MOM-kupolaterem falait díszítették, kiállítják az érintett iskolákban is: a Jókai Mór Általános és Német Nemzetiségi Iskolában, a Németvölgyi Általános Iskolában, a Kós Károly Ének-zene Emeltszintű Általános Iskolában és a Virányos Általános Iskolában.


A BME doktoranduszainak tervei a hangsúlyt – az „Ember és környezete” jelszó szellemében – arra helyezték, hogy az iskolai termek átrendezésével az ebédlőt, más közösségi funkciókra is használva, megnyissák az udvar, a kert felé. A MOME hallgatóit hasonló elvek vezették, „Minimál programjukban” színes és többféle módon hasznosítható folyosói és ebédlői bútorokkal is igyekeztek intimebb és nagyobb, hangulatos közösségi tereket képezni. Az iskolák igazgatói úgy nyilatkoztak, sok jó ötletet kaptak a prezentációk során.

 



Nyomtatás