Pokorni Zoltán

További híreink

A Városmajori Gimnáziumban rendezték meg a TÁMOP 3.1.4 B Partnerség és hálózatosodás modul III. ütemének budapesti szakmai nyitónapját. A „Köznevelés az iskolákban” projekt keretében megvalósuló modul célja a külső partnerek – szülők, civil szervezetek, önkormányzatok, cégek, helyi közösségek – és az iskolák együttműködésének fejlesztése, valamint a közösségi funkciók erősítése.

A közösségi tér kialakítása pozitívan hat az iskolai életre, aki ezt vállalja, biztosan elégedett lesz az eredménnyel” – hívta el a figyelmet a szakmai nap megnyitóján Szebedy Tas. Mint a házigazda Városmajori Gimnázium igazgatója rámutatott, saját példájukból tudják, hogy az iskola számára is hasznos, ha képes integrálódni a környezetébe és nem csupán a diákok számára működik közösségi térként. A kezdeményezés lényegét összefoglalva Bakos István modulvezető elmondta, hogy az európai uniós támogatással megvalósuló programmal a KLIK szeretné közelebb hozni egymáshoz a pedagógusokat, illetve a szülőket és a civil társadalmat, miközben erősítenék az iskola pozitív attitűdjeit. A szakember szerint az iskola hatása a tantárgyakról az attitűdök felé tolódik el. Ez az, amit magukkal visznek a gyerekek. Ugyanakkor a társadalmi problémák egyre jobban megjelennek az intézményekben, amelynek az az oka, hogy a fizikai közösségi terek beszűkültek, szinte az iskola az egyetlen hely, ahol a gyerekek együtt vannak. Nagy szükség van tehát a pedagógusok, szülők és civilek együttműködésére a gyerekek érdekében, a partnerség és hálózatosodás modul pedig pontosan erre szolgál.

Pokorni Zoltán arról beszélt, hogy a fenntartható, érdemi változásokat vár a programtól. „Ha a gyerekek szeretnek iskolába járni, akkor jól is fognak tanulni, ezért kell vonzóvá tenni számukra az intézményeket” – hangsúlyozta a polgármester, hozzátéve, hogy a „nevelési színtereket” is meg kell találni. Az a lényeg, hogy milyen attitűddel és hogyan tanítanak a pedagógusok, ami a tanárok együttműködését is megköveteli. Pokorni Zoltán úgy látja, hogy a szülőket minél hamarabb, már az óvodában, de legkésőbb első osztályban érdemes megszólítani és bevonni a közösség életébe. Nem szabad hagyni a széthúzást, az osztály valamennyi tagját lehetőleg azonos elvek szerint kell nevelni, legalábbis, ami a közösségi tevékenységet illeti. Mert a diákközösség mindig kialakul valahogy, nem mindegy azonban, hogy milyen keretek között. Ebben segíthet a partnerség és hálózatosodás modul, amely új teret ad az iskola és a szülői együttműködésnek is.




Nyomtatás