Pokorni Zoltán

További híreink

„Attól élő ez az online közösség, hogy véleményt formál, ötleteket vet fel, sőt, néha dönt olyan kérdésekben, ami az itt élők mindennapjait befolyásolja” – mondta többek között a hegyvidek.hu-nak adott interjújában Pokorni Zoltán, a Hegyvidék polgármestere, aki abból az alkalomból beszélt a kerület digitális közösségépítéséről, hogy a Hegyvidék Facebook-csoportjának létszáma meghaladta a tízezer főt.

Polgármester Úr! Szokott Ön facebookozni?

 

Nem vagyok fent a közösségi hálón, de a fiaim révén képben vagyok. Tudom, hogy milyen változatos a Facebook, hogy mennyi hasznos információ jelenik meg rajta. Persze, azért tudni kell válogatni. A munkatársaim is sok kerületi vonatkozású facebook-posztra, üzenetre, felvetésre hívják fel a figyelmemet, amiből azt látom, hogy szervesen beépült a napi munkájukba, sőt, a hegyvidéki polgárokkal való kapcsolattartásban napról napra egyre jelentősebb szerepe van a közösségi médiának. Ez tudatos is a részünkről, az a filozófiánk ugyanis, hogy egy élhető, barátságos „kisvárost” építünk, és ez ma már elképzelhetetlen anélkül, hogy a digitális térben is létrehozzuk a hegyvidékiek egymással is kapcsolatban álló közösségeit.

 

Az elmúlt években több – a hegyvidékiek számára kifejlesztett – digitális szolgáltatásunkat Ön mutatta be, de vajon használja-e is ezeket?

 

Nem adtam volna a nevemet ezekhez az újításokhoz, ha nem látnám, hogy a hegyvidékiek örömmel fogadták és használják őket. A közigazgatásban először itt bevezetett online ügyfélszolgálatunkat nagyon sokan dicsérik. Ezzel ténylegesen közelebb hoztuk az önkormányzatot a kerületiekhez, nem kell mindenért bejönni, vagy telefonálni, hanem otthonról, sőt, most már a gyorsabb mobilnet segítségével bárhonnan díjmentesen informálódhatunk az internetes ügyfélszolgálatunkon. Az ilyen praktikus szolgáltatások növelhetik az életminőséget egy kerületben. De vannak még látványos újításaink, ilyen a tavaly megjelent és hamarosan továbbfejlődő Hegyvidék okostelefonos applikáció, amelyet csaknem tízezren letöltöttek már. Gyakorlatilag egy komplett, vadonatúj, több mint ötszáz szócikkből álló digitális útikönyvet írtak a munkatársaim pár hónap alatt, amely kiegészül egy alapos és naprakész kerületi szolgáltatói adatbázissal. A nyomtatott füzetek helyett egyre több tartalom kerül át a digitális térbe, és ehhez nemcsak alkalmazkodunk, hanem formálni is szeretnénk azt. A Hegyvidék applikáció itt van a táblagépemen.

 

Ön mire használta legutóbb az alkalmazást?

Múltkor patikát kerestünk (és találtunk) a segítségével – de utána a cukrászdák keresésében is elég megbízhatónak bizonyult az applikáció.

 

Visszatérve a Facebookra, a hegyvidéki csoport, amely eddig is kiemelkedő létszámú volt, átlépte a tízezer főt. Mit jelent ez Önnek?

 

Igazi mérföldkő a tízezer. Wintermantel Zsolt újpesti polgármester-kollégámmal vagyunk nemes versengésben a létszámot illetően. Ez a magas szám egyértelmű visszaigazolást jelent számomra arról, hogy jó úton járunk, úgy tekintek rá, hogy tízezer „tanácsadónk” van. Az elsők között ismertük fel a közösségi média súlyát és szerepét a lakossági tájékoztatásban. Ám nem elégedtünk meg azzal, hogy „üzenőfalként” használjuk, hiszen az unalmas lenne. Fontos, hogy a programjainkat, rendezvényeinket itt hirdetjük, de nagyobb jelentősége van annak, hogy a közhasznú kezdeményezéseinknek, például a közlekedésbiztonsági vagy a kutyapiszok-ellenes kampánynak kiemelt és eredményes terepe volt a Hegyvidék – Több mint kerület csoport. Alapelvünk, hogy ne legyen egyoldalú a kommunikáció. Megkértem munkatársaimat, hogy a hagyományos „XX. századi” kommunikációs csatornákon túl, minden Facebookon érkezett üzenetre küldjünk választ. Az interjú előtt utánanéztem: mindenkinek válaszolnak, és elég hamar egyébként. Erre büszkék lehetünk, ezért is érdemes lehet csatlakozni a csoporthoz.

 

Ön szerint miben lehet még a hegyvidékiek segítségére a Facebook-csoport? A döntéshozóknak hogyan segít?

 

Jó, hogy itt első kézből és gyorsan jelennek meg a közérdekű hírek. Mégis, valójában attól él ez a közösség, hogy véleményt formál, ötleteket vet fel, sőt, néha dönt olyan kérdésekben, ami az itt élők mindennapjait befolyásolja. Tudom azt is, hogy a „lájkokat” aránylag könnyű megszerezni, de sokkal fontosabb egy ilyen oldalon, hogy mennyien szólnak hozzá és osztják meg a tartalmakat. E tekintetben is jól állunk. Ahogy nagyobb keretekben a népszavazás a demokratikus eszköz bizonyos kérdések eldöntésére, úgy nagyon helyes, hogy kisebb, de fontos ügyekben ennek a csoportnak a tagjai dönthettek. Ilyen volt például a sebességmérők elhelyezésének ügye, és ha lesz hasonló téma, szintén itt fogjuk megkérdezni a polgárok véleményét.

 

Magánemberként akkor soha nem fog regisztrálni a Facebookon?


 

Egyelőre elegendőnek tartom, hogy a saját honlapommal legyek jelen a világhálón, de tudja mit, ha húszezres lesz a csoport, térjünk vissza a kérdésre!




Nyomtatás