A „Jó utat!” az itt élők információjára épülő alkalmazásmodul, amely segítségével az úthibákat, az engedély nélkül elhelyezett konténereket, valamint az üzemképtelen gépjárműveket jelenthetik be az állampolgárok az illetékeseknek.
A „Jó utat!” az itt élők információjára épülő alkalmazásmodul, amely segítségével
jelenthetik be az állampolgárok az illetékeseknek.
Az engedély nélkül elhelyezett konténer és üzemképtelen gépjármű bejelentését követően a Hegyvidéki Rendészet munkatársa a helyszínen ellenőrzést tart. Az esetleges intézkedésre a vonatkozó, hatályos jogszabályoknak megfelelően kerülhet sor.
Az úthiba bejelentését követően az önkormányzat munkatársa helyszíni ellenőrzést tart, majd az úthibákat rangsorolják. A közvetlen balesetveszélyt jelentő hibákat sürgősséggel, 3-5 munkanap alatt javíttatják. A forgalmat zavaró kátyúk javítása összegyűjtve, néhány hét alatt történik. Az egyéb burkolati hibákat felveszik az éves karbantartási programba. A BKK, a közműszolgáltatók vagy más illetékességi körébe tartozó hibákat jelzik az érintettnek. Ebben az esetben a munkát az önkormányzattól függetlenül végeztetik, ez akár hosszabb ideig is tarthat.
A 12. kerület a kommunális adóból befolyó bevételt teljes egészében út-, járda-, valamint lépcsőfelújításra fordítja, ezt pedig saját forrásból minden évben ki is egészíti. Bár a rendelkezésre álló keretek, az elvégzendő feladatokhoz képest még így is szűkösek, az önkormányzat minden tőle telhetőt megtesz a problémák kijavítására, az utak állapotának jobbítására. Ehhez együttműködik a kerületben élőkkel, a döntésekbe minden esetben bevonja a civil tagokból álló Hegyvidéki Útfejlesztési Testületet, és most már a Hegyvidék applikáció ezen új modulja is segítséget fog nyújtani a problémák feltárásához.
Az applikáció elérhetősége:
A Google Play-ben, az Apple Store-ban „Hegyvidék” néven.
A bejelentő felület használata:
A bejelentő menüpont a Hegyvidék alkalmazás alsó menüsorában a 3. helyen található „Jó utat!” néven. A menübe való belépés után az adatvédelmi nyilatkozat tájékoztatója ugrik fel. Ha ezt elfogadja a felhasználó, akkor megjelenik a bejelentő szolgáltatás képernyője.
Fent az „info” gomb tájékoztatást ad a bejelentéssel kapcsolatos eljárásról.
A „fotó készítése” gombra kattintva lehet fényképet készíteni a bejelentendő eseményről. A fotó elkészülte és elfogadása után szükséges megadni néhány adatot a hatékony ügyintézés érdekében: név, email-cím, telefonszám, a bejelentés pontos helyszíne, a bejelentés típusa (kátyú, engedély nélkül elhelyezett konténer, üzemképtelen gépjárművek), és egy megjegyzés. A kitöltés után az elküld gombra kattintva az alkalmazás elküldi az információkat az Önkormányzat részére.
Az alkalmazás Androidon 2014. szeptember 9-től, a Hegyvidék applikáció frissítése után elérhető. iOS-en az átfutási eljárás miatt 2014. szeptember 25-től lesz letölthető.
A bejelentő-felület a hegyvidékiek honlapján is elérhető.
Az új funkcióról Pokorni Zoltán, a Hegyvidék polgármestere, Dr. Váczi János, a Hegyvidék alpolgármestere és Nyírő András, az Appsters Kft. ügyvezetője tartott sajtótájékoztatót.
Az új alkalmazásunkkal kapcsolatban várjuk a kerületben élők véleményét a Hegyvidék – Több mint kerület Facebook-csoportnak (https://www.facebook.com/Hegyvidek) küldött üzenetekben.