„Féltettük a korábban általunk működtetett okmányirodát, amely kiválóan ellátta feladatát a magas színvonalon dolgozó munkatársainkkal. Félelmeink, aggodalmaink szerencsére nem igazolódtak” – jelentette ki a kerület polgármestere az ez év január 1-jével kormányhivatali irányítás alá került kerületi okmányiroda működésével kapcsolatban. Pokorni Zoltán a Hegyvidék Központban kialakított új, okmányirodaként is funkcionáló kormányablak megnyitóünnepségén elmondta: áprilisban kezdtek tárgyalni a Fővárosi Kormányhivatallal arról, hogy a Széll Kálmán térnél tavaly decemberben átadott okmányiroda mellett még egy ügyintézési pontot hozzanak létre a Hegyvidéken.
A Széll Kálmán téri iroda ugyanis „túl jó helyre került”: Solymártól Budajenőn át Pátyig nagyon sokan jönnek ide ügyet intézni az agglomerációból. Sok mindenki örült tehát az új okmányirodának, a hegyvidékiek azonban kevésbé, akik megszokták a régi, kényelmesen elérhető, otthonos irodát a polgármesteri hivatal épületében. A polgármester kiemelte: - „a kisvárosias életet kedvelő hegyvidéki polgároknak próbáltak kedvezni azzal, hogy a gyalog, tömegközlekedéssel és autóval egyaránt könnyen megközelíthető helyen, a régi iroda helyszínétől nem messze alakították ki az új, okmányirodai ügyek intézésére is alkalmas kormányablakot”.
Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter az avatóünnepségen arról beszélt: az okmányirodák és a kormányablakok rendszerének összevonásával, megújításával olyan ügyintézési pontokat kívánnak létrehozni, amelyek révén „nem az embereknek kell az ügyek után menniük, hanem az ügyek mennek az emberekhez”. Hozzátette: a Hegyvidék Központban nyílik meg az első olyan kormányablak, amely a kormányhivatali ügyek mellett okmányirodai feladatokat is ellát. Az új kormányablak nem csak elhelyezkedésével, hanem nyitva tartásával is az emberek igényeihez igazodik: hétfőtől péntekig reggel 8-tól este 8-ig várja az ügyfeleket. „Az új iroda egy darabka a jövőből: reményem szerint minél több ilyen, küllemében is megújult kormányablakot tudunk átadni az elkövetkező hónapokban” – mondta a miniszter.
Pesti Imre, a fővárosi kormányhivatal vezetője kifejtette, hogy a közigazgatási átalakítások az embereket szolgáló „jó állam” megteremtésének jegyében történnek. Az okmányirodák kormányablakokká alakításának folyamata nem csak külsőségekben, hanem tartalomban is komoly változást jelent, hiszen a jövőben kétezernél is több ügyet lehet majd a kormányhivatalok ügyfélszolgálatainál intézni. A kormányablakokban már jelenleg is több mint 150 üggyel foglalkoznak, a Hegyvidék Központban nyílt, integrált irodában pedig az okmányirodai feladatokkal együtt 200 feletti ügyet tudnak intézni.
„Azzal a koncepcióval hoztuk létre a Hegyvidék Központot, hogy az itt élők mindennapi igényeit képes legyen kiszolgálni. Ehhez a koncepcióhoz kiválóan illeszkedik az új kormányablak, amely révén a napi bevásárlás vagy a banki ügyek intézése mellett mostantól hivatal ügyeiket is kényelmesen el tudják intézni a hegyvidéki polgárok” – közölte a szolgáltatóház beruházója, a Wing Zrt. képviseletében Noah Steinberg. A vezérigazgató hírt adott arról, hogy októberben posta is nyílik a központban, ezáltal tovább bővül a környékbelieket kiszolgáló szolgáltatások palettája.
A Hegyvidék Központban nyílt kormányablakban tehát már okmányirodai ügyeket is lehet intézni. Ilyen többek között:
Az új kormányablak ellátja az integrált ügyfélszolgálati irodákban intézhető közel 150 ügyet is. Az ide betérők továbbítás céljából előterjeszthetnek különböző beadványokat, például:
Mindezeken felül, ahogyan az ország minden integrált ügyfélszolgálata, a XII. kerületi kormányablak munkatársai is tájékoztatást nyújtanak lényegében a legtöbb állami közigazgatási üggyel kapcsolatban, és szükség szerint segítenek az ügyintézés folyamatában.
Dr. Váczi János blogbejegyzése itt olvasható