Tavaly hirdette meg a kutyapiszok összeszedésének fontosságát hangsúlyozó „Lépjünk, hogy ne lépjünk bele” névre hallgató társadalmi célú kampányt a Hegyvidéki Önkormányzat. A program részeként az elmúlt esztendőben száz, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) formatervező szakos hallgatója, Kőrös Benedek jóvoltából kifejezetten a XII. kerület számára készített egyedi kutyapiszok-gyűjtő került ki a közterületekre. A telepítés idén folytatódik, a lakók kéréseit is figyelembe véve, további ötven helyszínen találkozhatnak a kutyások a higiénikus, zacskóadagolóval ellátott gyűjtőkkel. Ezekbe kialakításuknak köszönhetően kizárólag a zacskóba csomagolt kutyagumi kerülhet, ennél nagyobb szemét nem fér át ugyanis a csigavonalat formázó bedobónyíláson.
Mint a százötvenedik gyűjtőedényt a Szendrő és a Nógrádi utca sarkán Váczi János alpolgármesterrel közösen felszerelő Pokorni Zoltán elmondta, a tapasztalatok szerint célba ért az önkormányzat üzenete, hiszen érezhetően javult a közterületek tisztasága, sokkal kevesebb az utcán hagyott kutyaürülék. „Sikerült megerősítenünk az emberekben amúgy is meglévő szándékot azzal, hogy biztosítjuk a kutyagumi kidobásának kulturált formáját. Ezért választottunk olyan gyűjtőedényt, amibe nem lehet más szemetet bedobni” – hívta fel a figyelmet Pokorni Zoltán hozzátéve, hogy a kutyapiszokellenes kampány nem csupán a hegyvidékiek, hanem az Európai Unió tetszését is elnyerte.
A projekt az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége által szervezett reklámszakmai versenyen a Lokális és Regionális Hatóságok kategóriában első helyezést ért el Brüsszelben, olyan nagyszabású reklámhadjáratok társaságában mint az Európai Bizottság és a Barcelona labdarúgó csapatának a dohányzás ártalmaira figyelmeztető programja vagy a menekültek helyzetét bemutató ENSZ kezdeményezés, amelynek arca a világhírű színésznő, Angelina Jolie volt.